Природознавство 5 клас


Будь ласка, виконуйте завдання вчасно.

Надсилайте виконані завдання 
ДО ПОЧАТКУ наступного уроку.
Удачі вам, любі діти! Будьте здоровими!

Розділ II. Всесвіт


 










Вітаю ! Сьогодні остання тема з природознавства.
Віртуальна екскурсія заповідниками , заказниками, національними парками України.
Завдання: 
1. Перегляньте відео за посиланнями та ознайомтесь з природоохоронними територіями України .
2. У підручнику ст. 216 -217 перегляньте малюнки і використайте свою фантазію і створіть нові корисні речі зі старих.  Звіт про виконання проекту може бути у формі
відеофільму, фото, рекламного постеру, презентації, плакату, малюнків,
коміксів. Зробіть фото і надішліть або виставте на сайт школи.
1. Заповідники – природоохоронні території, створені для збереження видів живих організмів та виконання наукових досліджень. В Україні їх 20
2. Асканія-Нова – перший заповідник України, який розташований в Херсонській області.https://www.youtube.com/watch?v=OJFLVFLa8tk
3. Дунайський заповідник в Одеській області захищає водно-болотні екосистеми.https://www.youtube.com/watch?v=uZg4szzRwTw
4. Чорноморський заповідник в Миколаївській та Херсонській областях захищає птахів, причорноморські степи і солончаки..
5. Карпатський заповідник охоплює великі окремі території з великими природними об’єктами та багатьма рідкісними організмами.
6. В Миколаївській області є також невеликий заповідник Єланецький степ.
7. В Україні також 303 заказники і 17 національних парків.
8. У заказниках охороняються певні ділянки екосистеми, наприклад, рідкісні рослини чи тварини.
9. У національних парках охороняються мальовничі куточки природи і організми у них. В парках дозволено організований туризм.
10. В Полтавській  області  засновано 46 заказників, у тому числі 11 державного значення; 92 пам'ятки природи, серед яких — 1 державного значення; Устимівський дендропарк; 20 парків — пам'яток садово-паркового мистецтва, з них 4 — державного значення; 10 заповідних урочищ.
11. Пиря́тинський націона́льний приро́дний парк 
До складу території національного природного парку «Пирятинський» входять такі об'єкти 


ЗАВДАННЯ НА 07.05.2020
ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ З ТЕМИ "ЗЕМЛЯ ПЛАНЕТА СОНЯЧНОЇ СИСТЕМИ"ЗАВДАННЯ ДЛЯ ТИХ УЧНІВ ЯКІ НЕ ВИКОНАЛИ  ПРОЕКТ 
"ВИРОЩУВАННЯ НАЙВИЩОЇ БОБОВОЇ РОСЛИНИ" ВИКОНАТИ ТЕМАТИЧНИЙ ТЕСТ тут 
ВСІ ХТО ВИКОНАВ ПРОЕКТ І ЗАХИСТИВ ЙОГО ЗВІЛЬНЯЮТЬСЯ ВІД ТЕМАТИЧНОГО КОНТРОЛЮ І ОТРИМУЮТЬ ОЦІНКУ АВТОМАТИЧНО
Тема : Охорона природи. Червона книга.
1. Опрацьовуємо §45 
2. Виконуємо завдання в друкованому зошиті ст. 70-71 завдання 1104-112
На допомогу: 
Презентації до теми : тут
 "Рідкісні тварини пирятинщини"
"Рідкісні рослини пирятинщини"



завдання на 04.05.2020
Увага ! 
Семестрова контрольна робота.
задання виконуєте на подвійному листочку з зошита  у клітинку. 
Після закінчення карантину ОБОВ'ЯЗКОВО здаєте мені свої роботи .
Роботу підписуєте так:
Контрольна робота 
з природознавства за ІІ семестр
учня (учениці) 5-А (Б) класу
Опорного закладу Пирятинська 
загальноосвітня школа І-ІІІ ст.№6
Прізвище та ім'я

Ваше завдання:
1) Підписуємо листочок і записуємо  число .
2) Відкрити  (два) файли із завданнями.
(перший листок початок )  Контрольна робота з природознавства "Планета Земля як середовище життя організмів" (другий листок продовження ) ТУТ
3) Виконуємо завдання на листочку.
4) Робимо фото написаного (від підпису до останнього завдання). Фото робимо чітке, щоб читалось все.
5) Виконані завдання  надсилаєте мені на вайбер або ел. пошту до 06.05.2020 до 13.30 год
Роботу зберігаєте в охайному вигляді.

завдання на 30.04.2020
Тема: Екосистеми
Опрацьовуємо §44 Презентація до теми ТУТ
2. Виконуємо завдання в друкованому зошиті ст. 67 завдання 106-107 
Готуємось до Підсумкової контрольної роботи у підручнику ст. 194-195
На допомогу:
Екосисте́ма або екологічна система (від грец. Οἶκος - житло, місцеперебування і грец. σύστημα - система) — це сукупність живих організмів (біоценоз), які пристосувалися до спільного проживання в певному середовищі існування (біотопі), утворюючи з ним єдине ціле. Одне з основних понять екології.
Приклад екосистеми — ставок з рослинамирибамибезхребетними тваринамимікроорганізмами, що живуть у ньому і становлять живий компонент системи, біоценоз.
Інший приклад екологічної системи - листяний ліс  з певним складом лісової підстилки, характерним  і стійким рослинним угрупованням.

Завдання на 27.04.2020. Тема "Взаємозв’язки між організмами в природі"
1. Опрацьовуємо §43 Презентація до теми ТУТ
2. Виконуємо завдання в друкованому зошиті ст. 65-66 завдання 104-105
Фото виконаних завдань надсилаємо мені на Viber або на електронну пошту.
На допомогу:
1. Презентація до теми

2. Відео до теми: Читання параграфу " Вплив на організми чинників живої природи. Взаємозв'язки між організмами. організмів" https://www.youtube.com/watch?v=5ZRvdSrsMM0
3. Типи взаємовідносин між організмами https://www.youtube.com/watch?v=XR-aEAF8vSE
4. Цікаве відео Взаємозв'язки між організмами.Урок природознавства для 5 класу.
https://www.youtube.com/watch?v=4EolOFC3oVk



завдання на 23.04.2020
Тема: Ґрунтове середовище життя організмів.
працюємо з  §42 та у друкованому роб. зош. ст. 63-64 завдання 100-103 
Що треба знати і вміти:
  1. охарактеризувати ґрунт як середовище існування організмів,
  2. ознайомитись з особливостями пристосування організмів до життя в грунтовому середовищі
  3. розпізнавати та називати мешканців грунтового середовища 
Ґрунтове середовище — це ґрунт (верхній родючий шар Землі)
Перегляньте презентацію ТУТ та дайте відповіді на питання 
  1. Які ХАРАКТЕРНІ ОСОБЛИВОСТІ ґрунтового середовища
  2. Ознаки ПРИСТОСУВАННЯ ТВАРИН до ґрунтового середовища
  3. РОЛЬ МЕШКАНЦІВ ҐРУНТОВОГО СЕРЕДОВИЩА В ПРИРОДІ
  4. Назвіть Мешканців ґрунтового середовища
Цікаві матеріали до теми:
 з 16.04.2020 по 23.04.2020
  • Тема: Водне середовище життя організмів
  • що треба знати і вміти:
  •   характеризувати водне середовище життя організмів;
  • наводити приклади мешканців водного середовища життя;
  •  наводити приклади пристосувань організмів до життя у водному середовищі 
  • Перегляньте відео та дайте відповіді на питання 
  • Водне середовище організмів https://www.youtube.com/watch?v=pSWmiSsW-KU
  • Природознавство. Водне середовище життя організмів  https://www.youtube.com/watch?v=Tf1-0Zb0-oc
  • Назвіть представників водного середовища рослинного та тваринного світу
  • 1 . Які є ХАРАКТЕРНІ ОСОБЛИВОСТІ водного середовища.
  • 2. ПРИСТОСУВАННЯ ТВАРИН до водного середовища
  • 3. ПРИСТОСУВАННЯ РОСЛИН до водного середовища
  • 4. За якими ознаками можна відрізнити ТВАРИН що мешкають у водному середовищі.
  • 5. За якими ознаками можна відрізнити  РОСЛИН що мешкають у водному середовищі.
  • Цікаві матеріали до теми:
  • 11 дивовижних фактів про морських тварин та їх життя  https://www.youtube.com/watch?v=jOwjjF5iJ7Q
  • 11 цікавих фактів риб та інших морських тварин і жителів https://www.youtube.com/watch?v=mJwCyMLOxhU
  • Чому риби мають «риб’ячу» форму [TED-Ed] https://www.youtube.com/watch?v=GXVjr1MUr6k

завдання для виконання з 13.04.2020 по 17.04.20

Тема : Наземно-повітряне середовище життя організмів
працюємо з  §40
Матеріали до теми:
Виконати тест  ТУТ

завдання для виконання з 09.04.2020 по 13.04.20
продовжуємо працювати над проектом 
"Вирощування найвищої бобової рослини"  
Працюємо з §39 
Тема :"Пристосування організмів до періодичних змін умов середовища".
Завдання: ознайомитися з пристосуваннями організмів до періодичних змін умов середовища, пояснити їхнє значення у природі.
Перегляньте презентацію
Заповніть короткий конспект у друкованому зошиті ст. 62.та дайте відповідь на такі запитання:
1. Чому в природі відбуваються сезонні та добові зміни?
2. Як тварини пристосовуються до змін умов середовища упродовж доби?
3. Які пристосування до зміни пір року мають рослини?
4. Як пристосовуються до холодної пори року тварини?
5. Напишіть у зошиті, які зміни відбуваються з рослинами і тваринами вашої місцевості в різні пори року. готову роботу у таблиці сфотографуй та надішли у вайбері.
Пори рокуЗміни
у рослину тварин
Весна

Літо

Осінь

Зима


завдання для виконання з 06.04.2020 по 09.04.20
продовжуємо працювати на проектом 
"Вирощування найвищої бобової рослини" 
Тема: Отруйні рослини, тварини, гриби. Практичне заняття №7. Ознайомлення з найпоширенішими й отруйними рослинами, грибами і тваринами своєї місцевості
Що треба знати:  ознайомитись з найпоширенішими й отруйними рослинами, грибами і тваринами своєї місцевості; вміти їх розрізнятиТИСНИ ТУТ
Виконати практичну роботу у робочому зошиті за підручником ст 159 надіслати на перевірку
Додатковий матеріал .
Перегляньте відео 

завдання для виконання з 26.03.2020
Тема: Умови життя на планеті Земля. Середовище життя. Чинники середовища. Вплив на організм чинників неживої природи.
знати про умови життя, поняття про чинники неживої природи, види середовища, як впливають умови існування на розвиток живих організмів. Вчитися спостерігати за навколишнім середовищем.
Матеріали для виконання роботи:
Перегляньте відео https://www.powtoon.com/onlinepresentation/bS3vNEruC9M/?mode=movie#
Опрацюйте параграф 38 Заповнити схему у зошиті ст.61  «Чинники середовища»
Перегляньте відео.
https://www.youtube.com/watch?v=_HMXlF8y6Mg
Виберіть факти про будову та життя коника зеленого, проаналізуйте наслідки, зробіть висновки: чи може коник зелений жити у водному середовищі.
Світлолюбні і тіньовитривалі рослини https://learningapps.org/3164860
УВАГА! УЗАГАЛЬНЕННЯ З ТЕМИ 
Навчальний проект  "Вирощування найвищої бобової рослини" 
Обов"язково виконати проект і надіслати на перевірку. Ця робота одна з етапів узагальнення вивчення теми. Після карантину ( надіюсь, що це станеться 27.04.2020) відбудеться обов"язкове представлення та захист проекту "Вирощування найвищої бобової рослини"
Для ознайомлення з інструктивною карткою для виконання проекту переходь за посиланням тисни тут 
Щоб переглянути приклади виконання та захисту проекту перейдіть за посиланням
 https://drive.google.com/file/d/1vv4WsRoD-ZtlM5ibzFYv7otJHD4rA_aM/view?usp=sharing
https://www.youtube.com/watch?v=HowZpj06vik
https://www.facebook.com/watch/?v=227281908458872

завдання для виконання з 23.03. по 26.3.2020
тема уроку:гриби і бактерії 
завдання: учні називають особливості грибів і бактерій, відмінності грибів і бактерій; розпізнають рослини, тварини, гриби та бактерії за малюнками та фотографіями; використовують додаткові джерела інформації для виконання навчального завдання, вивчену природничо-наукову лексику в самостійних усних повідомленнях.
опрацювати параграф 35
переглянути презентацію та виконати завдання  "Гриби і бактерії"
задання виконати з 19.03.по 23.03.2020
Тема уроку "Ріноманітність організмів. Рослини.Тварини"
завдання: називати особливості відмінності рослин і ознаки  тварин, наводити приклади рослин і тварин різних середовищ життя.
опрацювати параграф 34
Різноманітність рослин у природі
https://www.youtube.com/watch?v=2EDOfJkOLPE
Переглянути відео"18 фактів про тварин"
 https://www.youtube.com/watch?v=rdZ_bvQ-ykI
Виконати вправи для закріплення знань
 https://learningapps.org/2600894
https://learningapps.org/6574435

задання виконати з 16.03.по 19.03.2020
Тема уроку "Органнізм і його властивості. Клітинна будова організмів" 
Переглянути презентацію та опрацювати параграф 33
виконати тест до 19.03.2020 

Немає коментарів:

Дописати коментар